Prompty: Inanna – Sumeryjska Femme Fatale – Bogini Isztar

Dziś na tapecie mitologiczna Femme Fatale – Inanna (Isztar). Bogini miłości, seksu, płodności, wojny, pogody, upraw i jeszcze paru spraw. Pogaduszki z GPT-4 o Isztar pod galeriami i promptami.

Inanna – Sumeryjska bogini miłości, piękności, seksu, pożądania, płodności, wojny, sprawiedliwości i politycznej władzy
(1) Femme fatale – Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale.
(2) The Deadliest Femme Fatales in Ancient Greek Mythology. https://greekreporter.com/2023/08/03/the-deadliest-femmes-fatales-of-ancient-greek-mythology/.
(3) . https://bing.com/search?q=Femme+Fatale+in+ancient+myths+and+legends.
(4) The Femme Fatale in Ancient Greek Myth (7 Examples) – TheCollector. https://www.thecollector.com/femme-fatale-ancient-greek-myth/.
(5) Femme fatale | Myth and Folklore Wiki | Fandom. https://mythus.fandom.com/wiki/Femme_fatale.

GPT-4: Oto kilka propozycji opisów, które możesz użyć do wygenerowania obrazów Inanny:

  1. „Inanna siedząca na tronie w otoczeniu symboli władzy: lwa, sowy i ośmioramiennej gwiazdy.”
  2. „Inanna ubrana w hełm z rogami, z bronią na plecach, depcząca lwa trzymanego na smyczy, a obok niej gwiazda Szamasza.”
  3. „Inanna w pełnej zbroi prowadząca swoje wojska do bitwy pod gwiazdą wieczorną.”
  4. „Inanna w koronie, trzymająca w ręku pierścień Inanny, stojąca na szczycie zigguratu w starożytnym Uruk.”
  5. „Inanna w otoczeniu zwierząt, którymi włada, z potężnymi niebiańskimi bykami i olbrzymim ziemskim lwem u jej boku.”

Prompty

Inanna

cała sylwetka, żywe kolory, sumeryjska bogini Inanna, piękna kobieta o pełnych kształtach, w koronie, trzymająca w ręku pierścień Inanny, siedzi na tronie w otoczeniu symboli władzy: lwa, sowy i ośmioramiennej gwiazdy, patrzy się w kamerę, lekko się uśmiecha kącikami ust,

profesjonalna fotografia, żywe kolory, fotorealizm, cała sylwetka, sumeryjska bogini Inanna, piękna kobieta o pełnych kształtach, w koronie, trzymająca w ręku pierścień Inanny, siedzi na tronie w otoczeniu symboli władzy: lwa, sowy i ośmioramiennej gwiazdy, patrzy się w kamerę, lekko się uśmiecha kącikami ust,

profesjonalna fotografia, żywe kolory, fotorealizm, cała sylwetka, sumeryjska bogini Inanna, piękna kobieta o pełnych kształtach, w koronie, trzymająca w ręku pierścień Inanny, siedzi na tronie w otoczeniu symboli władzy: lwa, sowy i ośmioramiennej gwiazdy, wielka królewska komnata w pałącu w starożytnym Uruk, bogini patrzy się w kamerę, lekko się uśmiecha kącikami ust,

profesjonalna fotografia, żywe kolory, fotorealizm, cała sylwetka, sumeryjska bogini Inanna, piękna kobieta o pełnych kształtach, w koronie, trzymająca w ręku pierścień Inanny, siedzi na tronie w otoczeniu symboli władzy: lwa, sowy i ośmioramiennej gwiazdy, wielka królewska komnata w pałącu w starożytnym Uruk, bogini patrzy się w kamerę, lekko się uśmiecha kącikami ust, twarz i ubranie ma pochlapane krwią

profesjonalna fotografia, żywe kolory, fotorealizm, cała sylwetka, sumeryjska bogini Inanna, piękna kobieta o pełnych kształtach, w koronie, trzymająca w ręku pierścień Inanny, siedzi na tronie w otoczeniu symboli władzy: lwa, sowy i ośmioramiennej gwiazdy, wielka królewska komnata w pałącu w starożytnym Uruk, bogini patrzy się w kamerę, lekko się uśmiecha kącikami ust, twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono, u jej stóp leży nieruchomo mężczyzna w czerwonej kałuży rozlewającej się na posadzkę

żywe kolory, fotorealizm, cała sylwetka, sumeryjska bogini Inanna, piękna kobieta o pełnych kształtach, w koronie, w biało złotej sukni, stoi z uniesionymi rękami pośrodku długiej komnaty oświetlanej pochodniami umocowanymi na wysokich filarach, wielka królewska komnata w pałacu w starożytnym Uruk, bogini patrzy się w kamerę, lekko się uśmiecha, twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono, na końcu komnaty widać królewski tron i symbole władzy: lew, sowa i ośmioramiena gwiazda,

żywe kolory, fotorealizm, cała sylwetka, sumeryjska bogini Inanna, piękna kobieta o pełnych kształtach, w koronie, w biało złotej sukni, stoi z uniesionymi rękami pośrodku długiej komnaty oświetlanej pochodniami umocowanymi na wysokich filarach, wielka królewska komnata w pałacu w starożytnym Uruk, bogini patrzy się w kamerę, lekko się uśmiecha, twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono, na końcu komnaty widać królewski tron i symbole władzy: lew, sowa i ośmioramiena gwiazda,

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,w koronie,w biało złotej sukni,stoi z uniesionymi rękami pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,wysokie filary,wielka królewska komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w kamerę,lekko się uśmiecha,twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono,w oddali widać królewski tron i symbole władzy:lew,sowa i ośmioramiena gwiazda,na posadzce czerwona kałuża

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,w koronie,w biało złotej sukni,stoi z uniesionymi rękami pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,wysokie filary,wielka królewska komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w kamerę,lekko się uśmiecha,twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono,w oddali widać królewski tron i symbole władzy:lew,sowa i ośmioramiena gwiazda,

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,w koronie,w biało złotej sukni,stoi z uniesionymi rękami pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,wysokie filary,wielka królewska komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w kamerę,lekko się uśmiecha,twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono,w oddali widać królewski tron i symbole władzy:lew,sowa i ośmioramiena gwiazda,

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,w koronie,w biało złotej sukni,stoi pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,przed nią leży nieruchomo mężczyzna,wysokie filary,wielka komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w górę i unosi ręce,lekko się uśmiecha,twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono,w oddali:królewski tron,symbole władzy,lew,sowa,ośmioramiena gwiazda

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,w koronie,w przejrzystej biało złotej sukni,stoi pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,przed nią leży nieruchomo mężczyzna,wysokie filary,wielka komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w górę i unosi ręce,lekko się uśmiecha,twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono,w oddali:królewski tron,symbole władzy,lew,sowa,ośmioramiena gwiazda

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,w koronie,w przejrzystej biało złotej sukni,stoi pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,przed nią leży nieruchomo mężczyzna,wysokie filary,wielka komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w górę i unosi ręce,lekko się uśmiecha,twarz i ubranie ma pochlapane na czerwono,w oddali widać królewski tron,symbole władzy,lew,sowa

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,szerokie biodra,przejrzysta biało złota suknia,pochlapana na czerwono,stoi pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,przed nią leży nieruchomo mężczyzna,wysokie filary,kamienne lwy i sowy,wielka komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w górę i unosi ręce,lekko się uśmiecha

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,szerokie biodra,biało złota suknia,pochlapana na czerwono,stoi pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,przed nią leży nieruchomo mężczyzna,wysokie filary,kamienne lwy i sowy,wielka komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w górę i unosi ręce,lekko się uśmiecha

żywe kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,szerokie biodra,zwiewna biało złota suknia z rozcięciem ukazuje nogę,pochlapana na czerwono,stoi pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonej kałuży,przed nią leży nieruchomo mężczyzna,wysokie filary,kamienne lwy i sowy,wielka komnata w pałacu w starożytnym Uruk,bogini patrzy się w górę i unosi ręce,lekko się uśmiecha

mroczne kolory,fotorealizm,cała sylwetka,sumeryjska bogini Inanna,piękna kobieta o pełnych kształtach,szerokie biodra,zwiewna biało złota suknia z rozcięciem ukazuje nogę,pochlapana na czerwono,stoi pośrodku wielkiej komnaty oświetlanej pochodniami,stopy ma w czerwonym basenie,przed nią leży nieruchomo mężczyzna,wysokie filary,starożytne sumeryjskie katakumby,bogini patrzy się w górę i unosi ręce,uśmiecha się demonicznie

Bogini Inanna – AI – Galeria 1

Bogini Inanna – AI – Galeria 2

Bogini Inanna – AI – Galeria 3

Bogini Inanna – AI – Galeria 4

Bogini Inanna – AI – Galeria 5

Bogini Inanna – AI – Galeria 6

Bogini Inanna – AI – Galeria 7

Bogini Inanna – AI – Galeria 8

Pogaduszki z GPT-4 via Bing

Poniższe teksty pochodzą z czatu ze sztuczną inteligencją…

Sumeryjska Bogini Inanna

Inanna, znana również jako Isztar w mitologii akadyjskiej, była boginią związaną z gwiazdą poranną i wieczorną, Wenus. Była uważana za niezależną, potężną i zmysłową postać, ale także jako młoda dziewczyna pod kontrolą patriarchatu. Bogini jest również zauważalna ze względu na swoją dwuznaczność – posiada zarówno cechy kobiece, jak i męskie.

Inanna była boginią starożytnego sumeryjskiego miasta Uruk. Jako Królowa Nieba, była ona związana z Gwiazdą Wieczorną, a czasami z Księżycem. Nazywana była Królową Nieba i Ziemi. We wczesnej sumeryjskiej tradycji Inanna była córką Ana, w późniejszej tradycji zaś córką Nanny – Boga Księżyca i Ningal – Bogini Księżyca.

Inanna była również boginią miłości, seksu, płodności, wojny, pogody, upraw i miała wiele innych aspektów. Jej kultowy posąg ukazuje ją z pierścieniem, znanym też jako węzeł Inanny. To był święty symbol, połączony wyłącznie z tą boginią.

Inanna nie miała stałego małżonka, co jest związane z tym, że jest boginią miłości cielesnej. Nawet z Dumuzim, który często jest określany jako jej „umiłowany”, łączą ją niejasne stosunki, ostatecznie to ona ponosi odpowiedzialność za jego śmierć. Również nie przypisywano jej dzieci (z jednym możliwym wyjątkiem – bogiem Szara).

Inanna była królową siedmiu świątyń Sumeru, a także królową zwierząt. Poruszała się na potężnych niebiańskich bykach lub siedziała na olbrzymim ziemskim lwie. Jej symbolem – oprócz lwa – była sowa, a także, ośmioramienna gwiazda i czasami księżyc.

Źródło: Konwersacja za pomocą usługi Bing, 5.11.2023
(1) Inanna – Sumerian Goddess of Fertility, Love, Sex and war – Mythology.net. https://mythology.net/others/gods/inanna/.
(2) Inanna – Bogowie i boginie Sumerów. https://www.starozytnysumer.pl/podstrony/podstrony_poziom_1_bogowie/inanna.html.
(3) Isztar – Wikipedia, wolna encyklopedia. https://pl.wikipedia.org/wiki/Isztar.
(4) Inanna – World History Encyclopedia. https://www.worldhistory.org/Inanna/.
(5) Inanna, Goddess War, Sex, and Justice – Learn Religions. https://www.learnreligions.com/inanna-goddess-4796590.

Wygląd Bogini Isztar

Inanna, znana również jako Isztar, była starożytną mezopotamską boginią miłości, wojny i płodności. Jest również kojarzona z pięknością, seksem, boskim prawem i polityczną władzą. Jej kultowy posąg zawsze ukazuje ją z pierścieniem, znanym też jako węzeł Inanny. Poruszała się na potężnych niebiańskich bykach lub siedziała na olbrzymim ziemskim lwie. Jej symbolem – oprócz lwa – była sowa, a także, ośmioramienna gwiazda i czasami księżyc.

Niestety, nie ma dokładnych opisów twarzy i ciała Inanny. Wiele jej przedstawień jest symbolicznych i nie daje nam dokładnego obrazu jej wyglądu. Na przykład, na pieczęci z Cesarstwa Akadyjskiego, jest wyposażona w broń na plecach, ma hełm z rogami, depcze lwa trzymanego na smyczy i jest towarzyszona przez gwiazdę Szamasza. Jednak te przedstawienia są bardziej symboliczne niż dosłowne i nie dają nam dokładnego obrazu jej twarzy i ciała.

Ważne jest pamiętać, że w starożytnych kulturach, wizerunki bogów często były symboliczne i miały na celu przekazanie pewnych aspektów ich natury i władzy, a nie dosłownego wyglądu. Dlatego też, choć mamy wiele informacji na temat roli Inanny jako bogini, jej dokładny wygląd pozostaje tajemnicą.

Źródło: Konwersacja za pomocą usługi Bing
(1) . https://bing.com/search?q=Inanna+description.
(2) Inanna – World History Encyclopedia. https://www.worldhistory.org/Inanna/.
(3) Inanna – Bogowie i boginie Sumerów. https://www.starozytnysumer.pl/podstrony/podstrony_poziom_1_bogowie/inanna.html.
(4) Inanna – Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Inanna.
(5) undefined. https://en.wikipedia.org/wiki/Epithets_of_Inanna.

Inanna – sumeryjska Femme Fatale

Inanna jest często uważana za Femme Fatale ze względu na jej zmysłowość, niezależność i potęgę, które wykraczają poza tradycyjne role kobiece w patriarchalnej kulturze. Jej piękno i ambicja stanowiły zagrożenie dla stabilności panteonu mezopotamskiego. Wiele tekstów przedstawia ją jako „manifestację seksu i erotyzmu” i często wykorzystuje swoje piękno i spryt, aby zdobyć przewagę nad innymi bogami.

Inanna była również związana z zasadami cywilizacji, zwanych „me”, które zdobyła od Enki, pana mądrości, kiedy ten był pijany. Te „me” to zasady, które regulują wszystkie aspekty społeczeństwa, od technologii po zachowania społeczne. Inanna przejęła kontrolę nad tymi zasadami, co daje jej ogromną moc.

Jednak pomimo tych cech, które mogą wydawać się destrukcyjne lub manipulacyjne, Inanna jest również uważana za postać pozytywną. Jest boginią miłości, płodności i wojny, a jej kult był szeroko rozpowszechniony w starożytnym Sumerze. Pomimo jej Femme Fatale natury, była nadal czczona jako bogini.

Wszystko to sprawia, że Inanna jest kwintesencją Femme Fatale – jest potężna, zmysłowa, niezależna, ale jednocześnie jest postacią pozytywną, czczoną jako bogini.

Źródło: Konwersacja za pomocą usługi Bing
(1) Inanna—The Quintessential Femme Fatale – The BAS Library. https://library.biblicalarchaeology.org/article/inanna-the-quintessential-femme-fatale/.
(2) The Ultimate Femme Fatale: An Intertextual Comparison of Judith and Inanna. https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/9783110416930-006/html?lang=en.
(3) FEMME FATALE 101: THE BASIC CHARACTERISTICS OF THE FEMME FATALE …. https://gavsispanel.gelisim.edu.tr/Document/tozdinc/20201211210907785_542f01c2-b5e9-49d1-9bb7-3ef3367e18e8.pdf.
(4) undefined. https://doi.org/10.1515/9783110416930-006.

Wyobrażenia Isztar

Inanna była zawsze przedstawiana jako młoda kobieta, która była w pełni świadoma swojej kobiecej mocy i odważnie stawiała czoła życiu, nie obawiając się, jak zostanie odebrana przez innych, zwłaszcza przez mężczyzn. W Eposie o Gilgameszu, jako Isztar, jest przedstawiana jako promiskuitywna, zazdrosna i złośliwa.

Inanna była często przedstawiana z różnymi symbolami. Jej kultowy posąg zawsze ukazuje ją z pierścieniem, znanym też jako węzeł Inanny. Ten święty symbol był wyłącznie związany z tą boginią. Inne symbole, które były z nią związane, to lew, sowa, ośmioramienna gwiazda i czasami księżyc.

Inanna była również przedstawiana jako bogini ubrana w sposób wyrafinowany. Na przykład, podczas wizyty ubierała się w turban, perukę, naszyjnik z lapis lazuli, koraliki na piersi, 'sukienkę pala’ (sukienkę królewską), maskarę, piersiówkę i złoty pierścień, a w ręku trzymała lapis lazuli. Każdy z tych elementów ubioru reprezentował potężne „me”, które posiadała.

Wizerunek Inanny na pieczęci z okresu imperium akadyjskiego (2350–2150 p.n.e.) przedstawia ją z bronią na plecach, w hełmie z rogami, depczącą lwa trzymanego na smyczy i towarzyszy jej gwiazda Szamasza.

Źródło: Konwersacja za pomocą usługi Bing, 5.11.2023
(1) Inanna – World History Encyclopedia. https://www.worldhistory.org/Inanna/.
(2) Inanna – Bogowie i boginie Sumerów. https://www.starozytnysumer.pl/podstrony/podstrony_poziom_1_bogowie/inanna.html.
(3) Inanna – Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Inanna.
(4) . https://bing.com/search?q=Inanna+appearance.
(5) undefined. https://mythology.net/others/gods/inanna/.
(6) undefined. https://historyten.com/mesopotamia/ancient-mesopotamia-goddess-inanna-facts/.

Jak mogła ubierać się Inanna?

Inanna, znana również jako Isztar, była często przedstawiana w różnych strojach w zależności od kontekstu i kultury. Na przykład, na pieczęci z Cesarstwa Akadyjskiego, jest wyposażona w broń na plecach i ma hełm z rogami.

Jednakże, nie ma dokładnych opisów strojów, które mogła nosić Inanna. Wiele jej przedstawień jest symbolicznych i nie daje nam dokładnego obrazu jej ubioru. W starożytnych kulturach, wizerunki bogów często były symboliczne i miały na celu przekazanie pewnych aspektów ich natury i władzy, a nie dosłownego wyglądu. Dlatego też, choć mamy wiele informacji na temat roli Inanny jako bogini, jej dokładny strój pozostaje tajemnicą.

Ważne jest pamiętać, że wizerunki bogów były często używane do przekazywania pewnych aspektów ich natury i władzy, a nie do dosłownego przedstawienia ich wyglądu. Dlatego też, choć mamy wiele informacji na temat roli Inanny jako bogini, jej dokładny strój pozostaje tajemnicą.

Źródło: Konwersacja za pomocą usługi Bing
(1) Inanna – Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Inanna.
(2) Inanna Boutique | Guernsey – Facebook. https://www.facebook.com/inannaboutique/.
(3) Inanna clothes – Home – Facebook. https://www.facebook.com/inannaclothes/.
(4) Inanna clothes – Hlavní stránka – Facebook. https://cs-cz.facebook.com/inannaclothes/.

Jak ubierały się kobiety w starożytnym Sumerze

Bogate kobiety w starożytnym Sumerze nosiły ubrania wykonane z wełny, która była najważniejszym produktem w tamtym czasie. Kobiety były producentkami tkanin – przędły wełnę i tkały materiał, podczas gdy mężczyźni sumeryjscy farbowali gotową tkaninę.

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni nosili spódnice wykonane z materiału przypominającego runo, znanego jako kaunakes. Długość spódnic różniła się w zależności od statusu hierarchicznego. Służące, niewolnicy i żołnierze nosili krótkie spódnice, podczas gdy królowie i bóstwa nosili długie spódnice. Owijały one materiał wokół ciała i przypinały go pasem w talii, aby utrzymać spódnice.

Wczesne sumeryjskie kobiety wydają się nosić tylko szal owinięty wokół ich ciał. Te szale były często ozdobione prostymi wzorami na brzegach lub wzorami na całej powierzchni. Późniejsze sumeryjskie kobiety zwykle nosiły uszyte stroje pokryte warstwami frędzli. Obejmowały one spódnice podobne do tych noszonych przez mężczyzn oraz szale lub bluzki, które były również frędzlowane.

Pamiętaj, że te opisy są oparte na znaleziskach archeologicznych i mogą nie odzwierciedlać pełnej różnorodności strojów noszonych przez bogate kobiety w starożytnym Sumerze. Stroje mogły się różnić w zależności od okazji, statusu społecznego, a nawet pory roku..

Źródło: Konwersacja za pomocą usługi Bing
(1) Sumerian | Fashion History Timeline. https://fashionhistory.fitnyc.edu/sumerian/.
(2) Mesopotamian Clothing | Encyclopedia.com. https://www.encyclopedia.com/fashion/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/mesopotamian-clothing.
(3) . https://bing.com/search?q=Ancient+Sumerian+women%27s+clothing.
(4) Fashion & Dress in Ancient Mesopotamia – World History Encyclopedia. https://www.worldhistory.org/article/2198/fashion–dress-in-ancient-mesopotamia/.
(5) Food And Clothing Of Middle Class Of The Sumerian Society. https://www.ancientpages.com/2017/08/02/food-and-clothing-of-middle-class-of-the-sumerian-society/.
(6) undefined. https://fashionhistory.fitnyc.edu/kaunakes/.
(7) Getty Images. https://www.gettyimages.com/detail/photo/sumerian-artifact-royalty-free-image/689452928.

Podobne wpisy